VOP
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
Apartmánový dom Família Smokovec
Obchodník/Prevádzkovateľ
FAMILIA SMOKOVEC, s.r.o.
Sídlo: Vajnorská 100/A, 831 04 Bratislava
Prevádzka: Apartmánový dom Família, Nový Smokovec 67, 062 01 Starý Smokovec
IČO: 36 792 152
DIČ: 2022397674
IČ DPH: SK2022397674
Registrácia: Obchodný register Mestského súdu Bratislava III, odd.: Sro, vl. č. 83048/B
Telefónne číslo: +421 52 442 27 81, +421 911 323 707
Email: recepcia@familiasmokovec.sk
(ďalej len „ubytovateľ“)
Úvodné ustanovenia
- Klient je spotrebiteľ v prípade ak v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ďalej len „spotrebiteľ“ alebo „klient“ alebo „hosť“).
- Zmluvný vzťah medzi klientom, ktorý je spotrebiteľom a ubytovateľom upravujú a špecifikujú tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej ako „VOP“). Tieto VOP sa stavajú pre ubytovateľa záväznými dňom ich zverejnenia a pre klienta okamihom objednania služby ubytovania.
- Ubytovanie klientov (objednávateľov ubytovania) sa riadi právnym poriadkom Slovenskej republiky, na základe slovenského práva, prevádzkovým poriadkom a týmito VOP.
- Právne vzťahy ubytovateľa so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník ako aj inými súvisiacimi právnymi predpismi Slovenskej republiky.
- Tieto VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť každej zmluvy (dohody) a objednávky, predmetom ktorej je záväzok ubytovateľa poskytnúť klientovi určité služby a záväzok klienta uhradiť za poskytnuté služby dohodnutú cenu.
- Ubytovaný hosť prijíma VOP ako zmluvnú podmienku ubytovania a je povinný dodržovať jej ustanovenia. Klient je povinný sa s týmito VOP riadne oboznámiť.
- VOP sú okrem zverejnené na internetových stránkach ubytovateľa a na recepcii ubytovateľa.
- Orgánom dozoru je: Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie pre Bratislavský kraj so sídlom: Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava, tel.: 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04, fax: 02/58 27 21 70, e-mail: ba@soi.sk
I. Všeobecné obchodné podmienky
- Tieto obchodné podmienky platia pre zmluvy o ubytovaní, nájme hotelových izieb, konferenčnej miestnosti a miestností apartmánov na podujatia a na vykonávanie podujatí za nájom, ako aj ďalšie služby (ďalej len „zmluva“). Iné obchodné a zmluvné podmienky pre hosťa sa použijú iba vtedy, ak boli výslovne vopred písomne zmluvnými stranami dohodnuté.
- Zmluvné strany sú ubytovateľ a klient. Pri objednávke treťou osobou zodpovedá táto osoba voči ubytovateľovi spolu s klientom spoločne a nerozdielne za všetky záväzky vyplývajúce zo zmluvy.
- Zmluva vzniká prevzatím objednávky klienta ubytovateľom. Závisí od slobodnej vôle ubytovateľa, či objednávku (rezerváciu) potvrdí. Klient má právo doručiť objednávku (tzn. rezerváciu) (i) osobne v prevádzkových priestoroch apartmánového domu, (ii) písomne prostredníctvom e-mail rezervácie (iii) telefonicky alebo (iv) prostredníctvom online rezervačného formulára na stránke apartmánového domu.
- Na akceptáciu rezervácie sa vyžaduje potvrdenie zo strany ubytovateľa. V prípade, ak ubytovateľ písomne nepotvrdí objednávku najneskôr v lehote do 2 pracovných dní od jej doručenia, má sa za to, že rezerváciu neakceptoval.
- Zmluva je uzavretá v momente doručenia záväzného akceptovania rezervácie, ktoré sa realizuje vo forme e-mailovej správy zaslaného klientovi alebo písomného tlačiva na prevádzke ubytovateľa.
- Zmluvou sa ubytovateľ zaväzuje zabezpečiť služby v dohodnutom rozsahu, kvalite a v súlade s dohodnutými podmienkami.
- Akýkoľvek podnájom alebo ďalší prenájom miestností ako aj ich používanie na iné účely ako na ubytovanie resp. na iné účely ako bolo dohodnuté v zmluve sa vyžaduje predchádzajúci písomný súhlas ubytovateľa.
II. Podmienky a spôsob ubytovania
- Ubytovateľ môže ubytovať iba klienta, ktorý je na ubytovanie riadne prihlásený. Klient sa prihlasuje na recepcii ubytovateľa ihneď po príchode. K prihláseniu je klient povinný predložiť pracovníkovi ubytovateľa svoju identifikačnú kartu, cestovný pas, alebo iný platný doklad totožnosti v zmysle zo zákona č. 253/1998 Z.z. o hlásení pobytu občanov SR a o registri obyvateľov SR v znení neskorších predpisov, zákona č. 404/2011 Z.z. o pobyte cudzincov, zákona č. 582/2004 Z.z. o miestnych daniach a miestnom poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady v znení neskorších predpisov a v zmysle Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES a v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Každý klient, ktorý nie je štátnym občanom SR (cudzinec), je povinný v zmysle zákona č. 404/2011 Z.z. o pobyte cudzincov v znení neskorších právnych predpisov vyplniť a odovzdať na recepciu úradné tlačivo o hlásení pobytu predložené klientovi pri príchode pracovníkom ubytovateľa, pričom všetky požadované údaje je klient povinný uviesť pravdivo a úplne.
- Ubytovateľ môže vo výnimočných prípadoch ponúknuť hosťovi iné ubytovanie, než bolo dohodnuté, pokiaľ sa podstatne nelíši od potvrdenej objednávky.
Pokiaľ neexistuje žiadna inak znejúca dohoda, klientovi sú k dispozícii rezervované izby od 14:00 hod. dohodnutého dňa príjazdu, najneskôr do 24:00 hod. Klient nemá žiaden nárok na skoršie prichystanie rezervovanej izby.- Klient uvoľní izbu (check out) a odhlási svoj pobyt na recepcii apartmánového domu najneskôr do 10:00 hod, pokiaľ nebolo individuálne vopred dohodnuté a písomne potvrdené inak. V prípade oneskoreného uvoľnenia izby si bude apartmánový dom účtovať poplatok vo výške 20,- € / hodina / izba (late check out) od 10:00 do 12:00. Po 12:00 bude apartmánový dom účtovať poplatok vo výške 100 % z ceny izby. Predčasné ubytovanie hostí v čase od 12:00 do 14:00 je možné za cenu 20,- € za každú hodinu predčasného ubytovania. Izba sa považuje za uvoľnenú potom, čo hosť vynesie z izby všetky svoje veci, odovzdá kľúče na recepcii a poverenému pracovníkovi apartmánového domu oznámi odhlásenie sa z ubytovania (tzv. check out). Apartmánový dom si vyhradzuje právo skontrolovať inventár izby, úhradu a spotrebu hosťa, a to najneskôr do 15 minút od uvoľnenia izby hosťom.
- Rezervovanú izbu, do ktorej sa hosť nenasťahoval do 24:00 dňa príjazdu, môže apartmánový dom použiť inak. Toto neplatí, pokiaľ bol písomne dohodnutý neskorší príjazd.
- Ak hosť požiada o predĺženie ubytovania, môže mu ubytovateľ ponúknuť aj inú izbu v inej cenovej relácii než tú, v ktorej bol pôvodne ubytovaný. V takomto prípade hosť nemá nárok na ubytovanie v izbe, v ktorej bol pôvodne ubytovaný, a ani na ubytovanie v inej izbe apartmánového domu, pokiaľ to z kapacitných alebo prevádzkových dôvodov apartmánového domu nie je možné.
III. Platba za poskytnuté ubytovanie
- Cenník služieb za prechodné ubytovanie a ďalšie služby je k nahliadnutiu na recepcii apartmánového domu, alebo na internetovej stránke ubytovateľa.
- Ubytovateľ je oprávnený požadovať od hosťa pri rezervácii zálohovú platbu až do výšky 100% z ceny ubytovania. V prípade rezervácie ubytovania, táto je pre apartmánový dom záväzná až dňom úhrady zálohovej platby na účet apartmánového domu, pokiaľ nie je písomne dojednané inak.
- Hosť je povinný za ubytovanie a ním využité ďalšie služby zaplatiť dohodnuté zmluvné ceny podľa cenníka ubytovateľa. Toto platí aj pre služby a výdavky ubytovateľa voči tretím osobám, ktoré boli vyvolané hosťom. Hosť je povinný najneskôr v deň ukončenia pobytu na základe predloženého vyúčtovania ubytovania a služieb alebo na základe predloženej faktúry spolu s vyúčtovaním prijatých záloh od hosťa uhradiť apartmánovému domu cenu za ubytovanie a všetky poskytnuté služby.
- V prípade, ak hosť skráti dojednaný pobyt v apartmánovom dome , apartmánový dom má právo vyúčtovať hosťovi plnú výšku dojednanej ceny za celú dĺžku objednaného pobytu.
- Dohodnuté ceny zahŕňajú cenu ubytovania, obslužné a príslušnú platnú daň z pridanej hodnoty. Pokiaľ doba medzi uzavretím a vykonaním zmluvy presiahne 4 mesiace a zvýši sa apartmánový domom všeobecne za takéto výkony účtovaná cena, môže penzión zmluvne dohodnutú cenu primerane zvýšiť, najviac však o desať percent. Ceny môže ubytovateľa ďalej zmeniť, keď si hosť dodatočne želá zmeny v počte rezervovaných izieb, službách apartmánového domu alebo v dĺžke pobytu a apartmánový dom s tým súhlasí.
- Pokiaľ cena za poskytnuté služby prekročí sumu 500,- EUR, hosť je povinný na vyzvanie recepcie cenu za doposiaľ poskytnuté služby ihneď uhradiť.
- Ubytovateľ je oprávnený vzniknuté pohľadávky vyúčtovať hosťovi ako splatné a vyžadovať okamžitú platbu. Pri omeškaní platby je apartmánový dom oprávnený požadovať úroky z omeškania. Apartmánový dom je oprávnený vystaviť faktúru so splatnosťou maximálne 30 dní od vystavenia.
- Hosť nie je oprávnený bez písomného súhlasu apartmánového domu započítať voči pohľadávke ubytovateľa akúkoľvek splatnú a/alebo nesplatnú peňažnú pohľadávku.
IV. Zodpovednosť ubytovateľa a hosťa
- Ubytovateľ nezodpovedá za škodu na veciach vnesených a odložených hosťom do priestorov ubytovateľa. Za klenoty, peniaze a iné cenné veci ubytovateľ nezodpovedá. Ubytovateľ nie je zodpovedný za zabudnuté a stratené veci v priestoroch apartmánového domu. Ubytovateľ nezodpovedá za akékoľvek škody, ktoré boli spôsobené hosťovi mimo areálu priestorov ubytovateľa.
- Pohľadávku, alebo jej časť si ubytovateľ uplatní zo zadržaných finančných prostriedkov hosťa.
- Na prijímanie návštev sú hosťom k dispozícii spoločné miestnosti apartmánového domu (bar, vonkajšia terasa, detský kútik). Na izbe hosť nemôže prijímať návštevy, ktoré neboli riadne zapísané do Knihy ubytovaných hostí ako ubytovaní hostia.
- Pri ochorení alebo zranení hosťa apartmánového domu zabezpečí poskytnutie lekárskej pomoci, prípadne prevoz do nemocnice.
- V izbe ani v spoločenských priestoroch apartmánového domu nesmie hosť bez súhlasu vedenia apartmánového domu premiestňovať zariadenie, robiť úpravy a akékoľvek zásahy do elektrickej siete alebo iné inštalácie. V prípade porušenia tohto ustanovenia je apartmánový dom oprávnený účtovať poplatok vo výške 100,- €.
- V priestoroch apartmánového domu a predovšetkým na izbe nesmie hosť používať vlastné elektrické spotrebiče. V prípade porušenia tohto ustanovenia je apartmánový dom oprávnený účtovať poplatok vo výške 100,- €.
- Pred odchodom z apartmánového domu je hosť povinný na izbe a príslušenstve k izbe zhasnúť svetlo, uzavrieť vodovodné kohútiky, uzatvoriť dvere a kľúč odovzdať na recepcii.
- Z bezpečnostných dôvodov nie je vhodné ponechávať deti do 10 rokov bez dozoru dospelých ani v izbe ani v ostatných spoločenských priestoroch apartmánového domu. Apartmánový dom nenesie zodpovednosť za prípadne vzniknuté zranenia.
- Z bezpečnostných dôvodov nie je hosť oprávnený v priestoroch apartmánového domu nosiť zbraň a strelivo, alebo zbraň a strelivo inak prechovávať v stave umožňujúcom ich okamžité použitie.
- Hosť nesmie vnášať do izby alebo iných nie na to určených priestorov bicykle, kolobežky, kolieskové korčule, lyže, snowboardy, sane a zvieratá.
- V čase od 22.00 hod. do 6.00 h musí hosť dodržiavať nočný pokoj.
- V celom objekte apartmánového domu je fajčenie prísne zakázané. Fajčenie je povolené len na vonkajších terasách na označenom mieste. Ak v dôsledku porušenia zákazu fajčenia dôjde k aktivácii protipožiarneho systému, bude si apartmánový dom účtovať zmluvnú pokutu vo výške 300,- €. V apartmánovom dome je prísne zakázané užívať akékoľvek omamné a psychotropné látky.
- Príchod hosťa so zvieraťom je povolený. Apartmánový dom za domáce zviera účtuje príplatok vo výške 10,- €/noc. V cene príplatku nie je zahrnuté krmivo.
- Pokiaľ hosť využíva miesto na odstavenie vozidla na parkovisku apartmánového domu, nevzniká tým žiadna zodpovednosť apartmánovemu domu za stratu, alebo poškodenie motorových vozidiel a vecí nachádzajúcich sa v nich. Parkovanie môže byť spoplatnené v zmysle cenníka.
- Apartmánový dom neručí za úrazy pri programoch na voľný čas akéhokoľvek druhu, ibaže by apartmánový dom konal hrubo nedbanlivo alebo úmyselne. Za prípadné úrazy apartmánový dom nenesie zodpovednosť. Za dieťa zodpovedá osoba, s ktorou je dieťa prihlásené na pobyt.
- Nájdené veci sa posielajú hosťovi len na základe jeho písomnej žiadosti. Nájdené veci sa uskladňujú v apartmánovom dome maximálne 1 mesiac.
- Za škody spôsobené na zariadení resp. inventári apartmánového domu zodpovedá hosť podľa príslušných platných právnych predpisov. V prípade poškodenia alebo zničenia majetku apartmánového domu je apartmánový dom oprávnený na náhradu škody v nadobúdacej hodnote zničeného inventáru.
- V prípade spôsobenej škody hosťom na majetku apartmánového domu, je hosť povinný uhradiť náhradu vzniknutej škody najneskôr v deň skončenia pobytu v apartmánovom dome pri vyúčtovaní ubytovania a služieb, alebo na základe faktúry. V prípade, ak hosť odmietne uhradiť vzniknutú škodu, je apartmánový dom oprávnený účtovať hosťovi zmluvnú pokutu vo výške 0,1 % denne z dlžnej sumy za každý deň omeškania. Uhradením zmluvnej pokuty nie je dotknutý nárok apartmánovému domu na náhradu spôsobenej škody.
- Sťažnosti hostí a prípadné návrhy na zlepšenie činnosti apartmánového domu prijíma pracovník recepcie, resp. vedenie apartmánového domu.
V. Odstúpenie, zrušenie objednávky, stornovanie
- Objednávateľ, ktorý je spotrebiteľom môže odstúpiť od Zmluvy kedykoľvek pred uplynutím dohodnutej doby trvania služieb (tzn. aj počas pobytu); ujmu vzniknutú ubytovateľovi ako poskytovateľovi služieb predčasným zrušením služby je klient povinný nahradiť, iba ak ubytovateľ nemohol ujme zabrániť. Zmluvné strany sa dohodli, že v prípade ak je Objednávateľom podnikateľ nie je oprávnený odstúpiť od Zmluvy podľa § 759 ods. 1 Občianskeho zákonníka.
- Objednávateľ má právo odstúpiť od Zmluvy o pobyte v prípade, ak ubytovateľ zásadne zmenil obsah alebo rozsah objednaných služieb z dôvodov hodných osobitného zreteľa ktorými sú najmä výskyt poruchy apartmánového domu v ktorom mala byť služba poskytnutá, ktorá z objektívnych dôvodov (tzv. vyššej moci), ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od ubytovateľa spravodlivo požadovať, nie je schopný ubytovateľ službu poskytnúť.
- V prípade, že klient odstúpi od Zmluvy z dôvodov zásadných zmien podmienok Služby zo strany ubytovateľa má klient právo požadovať od ubytovateľa:
- náhradný termín poskytnutia objednaných služieb podľa ponuky ubytovateľa alebo,
- vrátenie ceny objednaných služieb, ktorú dovtedy klient ubytovateľovi uhradil a to v plnej výške.
- Klient má súčasne právo kedykoľvek po objednaní služieb požadovať od ubytovateľa storno Zmluvy (odstúpiť od Zmluvy) aj bez uvedenia dôvodu, pričom je povinný uhradiť ubytovateľovi storno poplatky vo výške o ktorej ubytovateľ klienta vopred informoval pred uzatvorením Zmluvy. Informácia o výške storno poplatkov podľa prechádzajúcej vety je dostupná klientovi pri online rezervácií služby na webovom sídle ubytovateľa v ostatných prípadoch je táto informácia poskytnutá klientovi v rámci ponuky služby zaslanej klientovi prostredníctvom e-mailu.
- Výška storno poplatkov je závislá od výšky ujmy ubytovateľa spôsobenej predčasným zrušením Zmluvy zo strany klienta, v prípade ak ubytovateľ nemohol vzniku ujmy na jeho strane zabrániť z dôvodu, že aj napriek jeho snahe urýchlene obsadiť ubytovaciu kapacitu treťou osobou nemohol ubytovateľ prenechať ubytovaciu kapacitu objednanú klientom ako spotrebiteľom tretej osobe.
- Ak si klient praje zrušiť rezerváciu služieb (odstúpiť od Zmluvy), je povinný ju zrušiť online, prostredníctvom potvrdzovacieho emailu, ktorý obdrží krátko po vykonaní rezervácie služieb, alebo je povinný sa obrátiť sa na ubytovateľa na zverejnených kontaktných údajoch (telefónne číslo, email).
- Právo na odstúpenie od Zmluvy alebo storno Zmluvy podľa tohto článku môže u ubytovateľa uplatniť len klient, jeho právny nástupca alebo nimi písomne splnomocnená osoba pričom je povinný uviesť aj číslo rezervácie / objednávky alebo číslo Zmluvy.
- Ubytovateľ poučuje klienta, že v prípade ak bol písomne dohodnutý termín na bezplatné odstúpenie od zmluvy, môže klient do tej doby odstúpiť od zmluvy bez toho, aby vyvolal nároky platieb alebo nárokov škody ubytovateľovi. Právo odstúpenia hosťa zaniká, pokiaľ až po dohodnutý termín svoje právo na odstúpenie písomne voči apartmánovému domu nevyužije.
- Napriek vyššie uvedeným storno podmienkam ubytovateľ vždy posúdi storno podmienky individuálne za účelom poskytnutia výhodnejších podmienok pre klienta
- Ubytovateľ môže od Zmluvy pred uplynutím dohodnutej doby odstúpiť, ak ubytovaný v ubytovacom zariadení aj napriek výstrahe hrubo porušuje dobré mravy alebo inak hrubo porušuje svoje povinnosti zo zmluvy (najmä, nie však výlučne, znečisťovanie a poškodzovanie ubytovacieho zariadenia a jeho okolia, vykonávanie zmien v ubytovacom priestore, rušenie nočného kľudu, nezaplatenie ceny za ubytovanie a pod.). Ubytovateľ má taktiež právo odstúpiť od Zmluvy o pobyte v prípade, ak bolo v elektronickom obchode pri konkrétnom druhu služieb uvedených, že môže byť po jeho objednaní nedostupná.
- Ubytovateľ je oprávnený využiť právo na odstúpenie od Zmluvy z vyššie uvedených dôvodov bezodkladne od kedy sa o dôvode na odstúpenie dozvedel.
- V prípade, ak ubytovateľ využil právo na odstúpenie od Zmluvy, je momentom doručenia odstúpenia od Zmluvy klientovi táto zrušená a ubytovateľ je povinný vrátiť Objednávateľovi všetky ním prijaté peňažné prostriedky, ktoré od klienta za účelom poskytnutia vybranej služby prijal. Tým však nie je dotknuté právo na náhradu škody a ušlého zisku, ktorá v dôsledku konania klienta ubytovateľovi vznikla.
- Ubytovateľ je ďalej oprávnený od Zmluvy odstúpiť pokiaľ klient nevykoná dohodnutú alebo žiadanú platbu vopred ani po uplynutí primeranej dodatočnej lehoty stanovenej ubytovateľom.
- Ďalej je ubytovateľ oprávnený od zmluvy mimoriadne odstúpiť najmä v nasledovných prípadoch: vyššia moc alebo iné okolnosti, za ktoré ubytovateľ nezodpovedá a robia splnenie zmluvy nemožným; izby boli rezervované za uvedenia zavádzajúcich alebo nesprávnych údajov podstatných skutočností napr. v osobe hosťa alebo účelu; ubytovateľ má opodstatnený dôvod na domnienku, že využitie jeho služieb by mohlo ohroziť hladkú prevádzku apartmánového domu, bezpečnosť alebo vážnosť apartmánového domu na verejnosti, bez toho, že by sa to mohlo pripisovať majiteľom resp. organizácii.
VI. Reklamácie
- Ubytovateľ sa voči spotrebiteľovi považuje za obchodníka v zmysle § 52 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka.
- Spotrebiteľ má nárok uplatniť nároky z vád služieb bez zbytočného odkladu po tom, čo zistí dôvody na ich uplatnenie, najneskôr však nasledujúci pracovný deň, inak právo na reklamáciu zaniká.
- Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť práva zo zodpovednosti za vady produktu, odstúpenie od zmluvy, žiadosť o nápravu alebo podať iný podnet na nasledovnej adrese obchodníka:,
FAMILIA SMOKOVEC, s.r.o.
Sídlo: Vajnorská 100/A, 831 04 Bratislava
Prevádzka: Apartmánový dom Família, Nový Smokovec 67, 062 01 Starý Smokovec
IČO: 36 792 152
DIČ: 2022397674
IČ DPH: SK2022397674
Registrácia: Obchodný register Mestského súdu Bratislava III, odd.: Sro, vl. č. 83048/B
Telefónne číslo: +421 52 442 27 81, +421 911 323 707
Email: recepcia@familiasmokovec.sk
- Ubytovateľ po preskúmaní uplatnenej reklamácie rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď. Ak povaha uplatnenej reklamácie neumožňuje jej vybavenie ihneď, prevádzkovateľ oznámi zákazníkovi lehotu na vybavenie reklamácie najviac však 30 dní, v prípade ak z objektívnych dôvodov nie je možné túto lehotu dodržať ubytovateľ oznámi spotrebiteľovi lehotu, v ktorej bude reklamácia vybavená.
- Ubytovateľ môže od spotrebiteľa požadovať na účely vybavenia reklamácie kontaktné údaje, prostredníctvom ktorých bude vyrozumený o spôsobe vybavenia reklamácie v prípade, že nie je možné vybaviť reklamáciu ihneď po jej uplatnení.
- Ubytovateľ je oprávnený pri vybavovaní reklamácie požadovať poskytnutie potrebnej súčinnosti zo strany spotrebiteľa a tento sa zaväzuje ju poskytnúť.
- V prípade ak ubytovateľ uzná oprávnenosť reklamácie spotrebiteľa, poskytne spotrebiteľovi náhradné plnenie.
- V prípade ak kapacitné možnosti ubytovateľa neumožňujú vybavenie oprávnenej reklamácie spôsobom podľa predchádzajúceho bodu bude spotrebiteľovi pri oprávnenej reklamácií vrátená ním uhradená cena za rezervované služby alebo jej časť, ak do uplatnenia nárokov z vád zákazník neuhradil plnú cenu za rezervované služby, respektíve poskytnutá zľava zo zákazníkom uhradenej ceny za rezervované služby vo výške určenej ubytovateľa.
- V prípade, že ubytovateľ oprávnenosť reklamácie spotrebiteľa neuzná vybavím reklamáciu písomným oznámením, ktorú doručí spotrebiteľom preferovaným spôsobom.
- V prípade, ak spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom ktorým obchodník vybavil ním uplatnené nároky z vád služieb alebo sa domnieva, že obchodník porušil jeho iné práva, má spotrebiteľ právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu.
- Ak obchodník žiadosť zákazníka o nápravu zamietne alebo na žiadosť neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania zákazníkom, má zákazník právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporu podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
- Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je:
a) Slovenská obchodná inšpekcia, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie, Bajkalská 21/A, P.O.BOX 29, 827 99 Bratislava, info@soi.sk, ars@soi.sk, adr@soi.sk alebo
b) osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam oprávnených subjektov je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1
- Spotrebiteľ môže podať návrh na začatie konania aj prostredníctvom online platformy: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.
- Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
- Informácie o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov sú spotrebiteľom sprístupnené na internetovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.
VII. Podujatia
- Organizátor podujatia/objednávateľ si záväzne rezervuje termín uskutočnenia podujatia uhradením zálohy vo vopred dohodnutej výške (maximálne však vo výške 50 % z cenovej ponuky). V prípade odstúpenia zo strany objednávateľa, nevzniká objednávateľovi žiaden nárok na jej vrátenie.
- Organizátor podujatia/objednávateľ musí apartmánovému domu oznámiť konečný počet účastníkov najneskôr päť pracovných dní pred termínom podujatia, aby bolo možné zabezpečiť starostlivú prípravu.
- Apartmánový dom pri vyúčtovaní uzná zníženie počtu účastníkov o maximálne desať percent. Pri odchýlkach idúcich nad rámec tohto je základom pôvodne hlásený počet uchádzačov mínus desať percent.
- Pri odchýlke počtu účastníkov smerom nahor je základom vyúčtovania skutočný počet účastníkov. Prekročenia o viac ako desať percent musia byť predtým dohodnuté s apartmánovým domom.
- Pri odchýlkach počtu účastníkov o viac než desať percent je apartmánový dom oprávnený nanovo stanoviť dohodnutú cenu ako aj vymeniť potvrdené miestnosti s výnimkou, že by to bola voči organizátorovi podujatia neprimeraná požiadavka.
- Pri podujatiach, ktoré trvajú dlhšie ako je otváracia doba prevádzky stravovacích služieb apartmánového domu, smie penzión účtovať obslužné na základe jednotlivých potvrdení, pokiaľ dohodnutá odmena už nezohľadňuje trvanie dlhšie ako do otváracej doby.
- Organizátor podujatia zásadne nie je oprávnený prinášať jedlá a/alebo nápoje k podujatiam. Výnimky vyžadujú predošlú písomnú dohodu s penziónom. V týchto prípadoch sa účtuje servisný poplatok a uskladnenie a poplatok za odzátkovanie v zmysle platného cenníka.
- Organizátor podujatia a objednávateľ ručia za zaplatenie prípadne účastníkmi podujatia dodatočne objednaných jedál a nápojov.
- Organizátor podujatia/objednávateľ je povinný apartmánovému domu bez vyzvania oznámiť, ak vykonanie služby a/alebo podujatie na základe jeho obsahu alebo charakteru, je schopné vyvolať verejný záujem a/alebo obmedziť alebo ohroziť záujmy apartmánového domu.
- Inzeráty v novinách ako aj ostatné opatrenia alebo zverejnenia, najmä pozvania k prijímacím pohovorom politickým alebo náboženským podujatiam a predajným podujatiam, ktoré ukazujú vzťah na apartmánový dom, vyžadujú zásadný predchádzajúci písomný súhlas apartmánového domu.
- Všetky fotografie uverejnené na webovej stránke apartmánového domu sú chránené autorským zákonom a akékoľvek nakladanie podlieha písomnému súhlasu autora. Užívatelia stránky nesmú uverejnené fotografie meniť, kopírovať, zobrazovať, uverejňovať, reprodukovať, verejne rozširovať predajom, prenájmom, vypožičaním bez písomného súhlasu autora. V žiadnom prípade apartmánový dom nezodpovedá za akékoľvek nepriame, vedľajšie, náhodné náhrady škody, vrátane ušlého zisku spôsobeného používaním, rozširovaním, akýmkoľvek iným nakladaním s uverejnenými fotografiami bez súhlasu autora.
- Pokiaľ apartmánový dom pre organizátora podujatia z jeho podnetu obstaráva technické a iné zariadenia od tretích subjektov, jedná v mene, z plnej moci a na účet organizátora podujatia. Organizátor podujatia oslobodzuje apartmánový dom zo všetkých nárokov tretích subjektov z prenechania tohto zariadenia.
- Používanie vlastných elektrických zariadení organizátora podujatia pri použití elektrickej siete apartmánového domu vyžaduje jeho písomný súhlas od záťaže nad 1000 W. Použitím týchto zariadení vznikajúce poruchy alebo poškodenia na technických zariadeniach apartmánového domu idú na účet organizátora podujatia, pokiaľ ich apartmánový dom nespôsobil.
- Prinesený dekoračný materiál musí zodpovedať zákonným požiarnym požiadavkám. Apartmánový dom je oprávnený, pre toto vyžadovať úradné potvrdenie. Kvôli možným poškodeniam treba inštaláciu a umiestnenie predmetov dopredu dohodnúť s apartmánovým domom.
- Prinesené výstavné a ostatné predmety musia byť po konci podujatia okamžite odstránené organizátorom podujatia. Pokiaľ toto organizátor podujatia opomenie a predmety ostanú v miestnosti podujatia, môže apartmánový dom po dobu zotrvania predmetov účtovať nájom za miestnosť. Apartmánový dom je tiež oprávnený vykonať odstránenie a uskladnenie na účet organizátora podujatia bez toho, že by mu z toho vznikala zmluva o opatere alebo úschove. Organizátor podujatia je povinný apartmánovému domu zaplatiť škodu vzniknutú nahromadením zanechaných predmetov.
VIII. Záverečné ustanovenia
- Miesto plnenia a platby je sídlo apartmánového domu: Apartmánový dom Família Smokovec, prevádzka Nový Smokovec 67, 062 01 Starý Smokovec Prevádzkovateľ: FAMILÍA SMOKOVEC, s.r.o., so sídlom Vajnorská 100/A, 831 04 Bratislava, IČO: 36792152.
- Pokiaľ by jednotlivé ustanovenia týchto VOP boli alebo sa stali neúčinnými alebo neplatnými, nedotýka sa tým účinnosť ostatných ustanovení.
- Zmeny alebo doplnenia zmluvy, prevzatia žiadosti alebo obchodných podmienok vyžadujú pre ich účinnosť písomnú formu a budú účinné až vtedy, keď ich apartmánový dom písomne potvrdí. Jednostranné zmeny alebo doplnenia hosťom sú neúčinné.
- Hosť svojim podpisom súhlasí so správou, spracovaním a uchovávaním jeho osobných údajov pre potreby Kontaktné údaje Apartmánový dom Família Smokovec, prevádzka Nový Smokovec 67, 062 01 Starý Smokovec Prevádzkovateľ: FAMILÍA SMOKOVEC, s.r.o., so sídlom Vajnorská 100/A, 831 04 Bratislava, IČO: 36792152. Poskytnutie osobných údajov je dobrovoľné a bez dôsledkov s tým, že tieto údaje môžu byť spracované pre marketingové účely apartmánového domu v zmysle zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES a v zmysle Vyhlásenia o spracúvaní osobných údajov.
Všeobecné obchodné podmienky sú platné od 01.07.2024